Съвети за организиран начин на живот от австралийка, която печели по 20 000 долара месечно

Стартът на учебната година не е натоварване само за децата, но и за техните родители. Особено след дългите месеци, прекарани у дома заради коронавирусната криза, за много от тях ще бъде истинско изпитание да се върнат към динамичния начин на живот, в който трябва да жонглират с изпълнението на служебни задачи и домашни задължения.

29-годишната австралийка Ерин Хенри, която през последните години се е специализирала в обучения за личностно усъвършенстване, казва, че всичко е въпрос на добра организация и правилна настройка. Самата тя напуска редовната си работа през 2014 г., след като осъзнава, че не може да разгърне потенциала си чрез нея или поне не толкова бързо, колкото ѝ се иска. Три години по-късно вече е успяла да изгради собствен бизнес от онлайн консултации и разработване на фирмени стратегии, от който печели около $20 000 месечно, работейки предимно от вкъщи.

“Преди мислех, че организираността е нещо, което ограничава и смазва креативността, но всъщност е точно обратното”, казва Хенри пред “Дейли мейл”. Тя съветва да планирате всеки голям проект поне месец предварително, за да избегнете чувството на стрес или загуба на време, защото не знаете какво да правите по-нататък. Изпълнението на по-малките задачи също не трябва да се случва хаотично. Добре е да се захващате с около три-четири дневно, за да имате достатъчно време за всяка. За да постигнете добро темпо при изпълнението им, е препоръчително да ги записвате в календар. Така ще имате възможност да ги степенувате по важност и да съчетавате по-трудни с по-лесни, за да не се претоварвате излишно в някои дни.

Самата Хенри отделя по няколко часа в края или в началото на всеки месец, за да попълва в своя календар какво ще прави през следващите 30 дни. Тя включва и най-малки подробности, включително предстоящи публикации в социалните медии. Което не е изненадващо, тъй като дължи голяма част на успешния си бизнес точно на видеосъветите, които пуска в интернет. Освен това Ерин никога преди не се е приемала за организиран човек, така че планирането ѝ помага да чувства, че контролира нещата и

знае как да

постигне

целите си

С развитието на модерните технологии възможностите за създаване на удобен и вечно подръка календар със задачи са много. Всеки съвременен телефон има функция за напомняне на предстоящи събития. Социалните мрежи също предлагат такива възможности. Важното е да изберете такава, която няма да ви държи постоянно вързани за мрежата, тъй като това също губи време. За хора, които са прекалено привързани към интернет, даже е по-удачно да планират в старомоден хартиен бележник с дати, защото така ще си помогнат да повярват, че вече имат напълно нов подход към правилно разпределяне на времето си.

“Нагласата за промяна е много важна, защото в голямата си част

вие сте това,

което мислите,

че сте

Затова започнете буквално да си повтаряте “по-организиран съм и се справям с повече неща” и се придържайте към поведение, което мислите, че ви прави такъв”, казва австралийската специалистка.

Тя също така е установила, че съхраняването на вещи от първа необходимост на едно и също място помага, за да не се губи време за намирането им, а и така винаги знае кое е на свършване и се нуждае от попълване на запасите. За някого може да изглежда дребнаво, че ще остане без химикалка или мастило за принтера във важен момент, но всъщност подобни спънки трупат стрес и създават усещане, че не се справяш много добре със ситуациите. Ако пък става въпрос за неща, които са свързани с отглеждането на малки деца, като любими играчки или храна, може да се стигне до сериозно мрънкане и късане на нерви. Нямате представа колко е лесен животът, когато всичко си има място, дори ластиците за коса и зарядното за мобилния телефон, посочва Хенри.

Подреждането за малко хора е приятно, но с известни усилия може да стане поне забавно. Например направете близо до входната врата място, на което да стоят нещата, които всеки член на семейството взема при излизане. Даже може да му сложите закачлива табелка “зона за стартиране”. Така децата по-лесно ще свикнат да оставят в нея ученическата си чанта, след като я подредят вечер за следващия ден. Намирането на яке, ключове, чанта и обувки винаги отнема повече време, особено ако сте под стрес, че гоните обществен транспорт. Тогава започва едно суетене в коридора и без предварително осигурена възможност за бързо тръгване често в ранни зори се чувствате ужасно напрегнат и ви минават мисли, че няма да може да се справите с всичко, което трябва да свършите през деня.

Същото усещане създава и купчината с неизмити чинии. Затова е добре да си създадете навик преди лягане да подреждате остатъците от вечерята. Дори да се изморени, не оставяйте мръсни съдове в мивката, тъй като подсъзнателно това работи върху вашите мисли, че не сте успели да се справите с всичко и е лош старт за новия ден. А и рискът да започнат бързо да се трупат е доста голям.

Планирайте дори времето си за приготвяне на храна. Не се хвърляйте да кулинарствате през делничните дни, освен ако това не ви носи някакво суперуспокоение и удовлетворение. Придържайте се към яденето на здравословна сурова храна, а през уикенда приготвяйте големи количества от предпочитани готвени ястия, които лесно могат да се претоплят през седмицата. Така няма да се налага да готвите всеки ден след работа и ще имате повече лично време. Носете винаги със себе си пазарска чанта за многократна употреба, тъй като това създава навик да купувате някои неща пътьом, а не специално да ходите до магазина. Освен това ще се спасите от купищата найлонови торбички, които задръстват някое от кухненските шкафчета и винаги ви напомнят, че не правите достатъчно за опазването на природата.

Не се опитвайте

обаче да бъдете

безупречни

във всичко, защото едва ли ще успеете, а малките провали бързо се превръщат в голям. Въвеждайте постепенно ред в различни сегменти от вашия живот и надграждайте. Първоначално това може да е просто бюрото ви в офиса или пък стая у дома. Важното е да имате възможност да седнете и спокойно да обмислите как подредеността се отразява на производителността ви.

Бъдете автентични, не се опитвайте да копирате друг или да се криете зад фалшива фасада, тъй като това не ви прави по-успешни, казва Ерин Хенри. Тя съветва да бъдете инициативни, ако се връщате на работа след дълго отсъствие, за да уверите колегите и партньорите си, че не сте изгубили своя капацитет.

Добре е да знаете, че има и биологични причини, които пречат да сте работоспособни през целия ден. Проучване на университета в Пенсилвания наскоро показа, че дамите се справят по-добре рано сутрин, докато господата отхвърлят повече работа следобед. Феноменът може да е свързан с майчинските инстинкти при жените, тъй като и децата са особено активни сутрин, посочват изследователите. Жените прекарват и повече време в сън и са по-устойчиви на нощни смущения. Мъжете спят по-малко в тъмната част на денонощието, но са склонни да дремнат следобедно, от което жените казват, че нямат нужда.

Мъжете обичат да си поспиват следобед.
Мъжете обичат да си поспиват следобед.