Освен техническите неизправности недоброто владеене на английски език също може да е причина за инциденти като този с кораба "Вера Су". Това заяви по BTV дългогодишният морски капитан Свилен Крайчев от Българската морска камара, припомняйки случая отпреди 16 години с "Мехмед Аслан", потънал на кей в бургаското пристанище.

"Спомням си, че капитанът на кораба много трудно говореше английски, английският му беше почти нулев", разказва капитан Крайчев.

Връзката със Службата за контрол на морския трафик е много важна, за да се чуе предупреждението за опасност от скали. И обясни, че ако на мостика на "Вера Су" е имало дежурни, те със сигурност са щели да чуят повикванията на операторите от сушата.

"Доколко този, който е бил там (бел. ред. на "Вера Су"),  е говорил английски и е разбирал какво му се говори, това също е под въпрос", коментира още Крайчев. Според капитана, колкото и да звучи невероятно, все още имало плавателни съдове с команден състав, които не говорят добре английски, който пък е основен за  комуникация в морските среди.

Ако "Вера Су" потъне, може да последва съдбата на заседналия преди 20 години край Паша дере край Варна, който стана собственост на община Варна, след като не можа да блъде изтеглен. След това е продаден на търг за скрап.